Klage på kalibreringstjenester
Klage på kalibreringstjenester utført av Justervesenet
Alle kan klage på en kalibreringstjeneste som Justervesenet har utført. Enhver henvendelse skal behandles på en konstruktiv og upartisk måte.
Definisjoner
Klager – uttrykk for misnøye, fra en person eller organisasjon, i forbindelse med aktivitetene til Justervesenet som kalibreringslaboratorium med krav definert i ISO 17025:2017
Behandlingsprosess
- Skriftlige og muntlige klager registreres i Justervesenets digitale avvikssystem. Skriftlig tilbakemelding om mottatt klage gis med informasjon om prosessen og forventet behandlingstid.
- Klage behandles internt hos Justervesenet. Beslutning tas av en annen person enn den/de som har vært involvert i saken det klages på.
- Klager skal behandles innen rimelig tid, maksimum 30 arbeidsdager.
- Avgjørelsen registreres og svar om resultat oversendes til klageren.
Skriftlig klage sendes til postmottak@justervesenet.no
Kontaktperson: Helge Karlsson
Sist endret 9. desember 2019